Pølsehorn

For et par uger siden bagte min datter og jeg pølsehorn. Jeg ved godt at dette ikke lige er kager eller søde sager, men de er bare så lækre at jeg synes at jeg ville dele opskriften. Vi lavede en del almindelige med røde pølser, men udover dem lavede vi også fuldkorns pølsehorn med kyllingepølser. Vi fyldte også nogle af dem med ketchup og skinkestrimler. Mums!

Ingredienser (24 horn):
- 1 pakke gær
- 400g mel (Hvis du vil have fuldkorn, så skal du bruge 200g rugmel og 200g hvedemel)
- 2 dl mælk
- 50g smeltet margarine
- 1 tsk salt

Fremgangsmåde:
Bland gær og salt. Smelt margarinen. Bland det hele i en skål, og bland melen i. Ælt dejen. Lad den hvile i et lille stykke tid dernæst. Når den er færdig, så rul dejen ud i en cirkel og skær den ud som man skærer pizza ud. Læg pølsen på og rul dejen omkring. Pensel lidt mælk ovenpå, og drys lidt sesamfrø på (Disse kan man selvfølgelig også undlade!). Varm i ovnen indtil de er færdige, på 200 grader. Et fuldkorns pølsehorn med kyllingepølse indeholder 121 kalorier. Hvis du vælger dem med skinkestrimler og ketchup istedet, så har de kun 98 kalorier. Bon appetit!

Kommentarer

Kommenter indlægget her:

Navn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Hjemmeside:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0